Skip to content
April 19, 2013 / lvamersv

Handige algemene informatie over Theaterfestival

Link: http://www.festivalboulevard.nl/over-boulevard/missielife-is-wonderful

Missie/Life is Wonderful

 

Theaterfestival Boulevard is hét internationale stads- en zomertheaterfestival van   Zuid-Nederland – iedere zomer, elf dagen, in de tweede week van augustus.

Het festival combineert het avontuurlijke van producties op bijzondere locaties in en om de stad, met voorstellingen en concerten op het bruisende festivalplein aan de voet van de St. Janskathedraal en in de Bossche theaters en concertzalen.

Theaterfestival Boulevard is ook een artistieke broedplaats: we leveren een flinke bijdrage aan de artistieke en professionele ontwikkeling van jonge en gerenommeerde podiumkunstenaars. Door hen op allerlei manieren te begeleiden en te ondersteunen in meerjarige trajecten.

Zo brengen we elf dagen lang makers, gezelschappen, een breed en gemêleerd publiek, subsidiënten en sponsoren, bedrijfsleven en overheden samen – in een ambiance van Brabantse gastvrijheid, gedreven door ons credo: Life is Wonderful.

Life is Wonderful

Noem ons hemelbestormers.

Theaterfestival Boulevard gelooft.
In verwondering en verdieping, in kleuren en kansen, in bezieling en betrokkenheid. Life is Wonderful, vinden wij. Onze leidraad is frisse nieuwsgierigheid, gezonde twijfel en positieve wilskracht, onze motivatie laat zich niet bezoedelen door een haperende aarde, morrende massa of geïmplodeerde economie. Juist nu de wereld in brand lijkt te staan, willen we blijven inspireren en verrassen, willen we laten zien dat het anders kan en moet. Met de autonome, constructieve kracht van de kunsten en de warme verleiding van pure verhalen. Met optimisme, idealen en doorzettingsvermogen. Met elkaar. Noem ons hemelbestormers. En je hebt gelijk. Wij heffen liever een halfvol dan een halfleeg glas. En vinden ons gras eigenlijk net zo mooi groen als dat van de buren. Voorwaarts met tegengas!

Theaterfestival Boulevard zoekt.
Naar meningen die er toe doen. Naar engagement en talent. Van kunstenaars, van gezelschappen, van ons publiek. En dat mag best tegendraads zijn soms – een dwarse werkelijkheid laat zich immers niet kenteren door jaknikkerij vinden wij, maar is evenmin gebaat bij obstinaat geblaat. Daarom kiest Theaterfestival Boulevard voor bezielde trendsetters en culturele pioniers die becommentariëren. Hemelbestormers als wij, die ons een spiegel voorhouden en ons aansporen, motiveren, aan het denken zetten, uitdagen. Die op avontuurlijke manieren buiten de lijntjes kleuren.

Theaterfestival Boulevard presenteert.
Anderhalve week bontgekleurde diepgang en zomers vermaak. We kweken het avontuur en voeden het verlangen naar betekenisvolle belevenissen, bij een groot en divers publiek van heinde en verre. Carpe diem! Wij plukken samen de dagen, elf achter elkaar. Op onalledaagse locaties in en om de stad en op het bruisende festivalplein aan de voet van de Sint Jan. Gevarieerd en gastvrij, uitdagend en ontwapenend serveert Theaterfestival Boulevard een bont palet met voorstellingen, workshops, installaties, concerten en kinderactiviteiten. Die stuk voor stuk bewijzen dat de verbeelding geen grenzen kent – als je er maar voor openstaat.

Theaterfestival Boulevard verbindt.
Kunstenaars, gezelschappen, bezoekers, bedrijven, subsidiënten, sponsoren, overheden. We arrangeren vruchtbare kruisbestuivingen, faciliteren kleurrijke samenwerkingsverbanden. Met onze voeten diep in de warme Brabantse aarde zijn we partners van culturele initiatieven dwars door Europa. Maar we verknopen ons evengoed aan de artistieke ontwikkeling van jonge en gerenommeerde podiumkunstenaars uit onze directe nabijheid. Door ze uit te dagen. Door ze te ondersteunen. Door ze te volgen. Op een pad dat hun, ons en het publiek naar nieuwe, wonderlijke inzichten leidt. Naar mooie momenten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link: http://www.festivalboulevard.nl/over-boulevard/boulevard-bewust

HOE DOEN WE DAT?

 

Door het niet alleen te doen. Theaterfestival Boulevard motiveert haar leveranciers om mee te gaan in de onze doelstellingen. Zo heeft het festival leveranciers zoals De Romeinen, Hutten Exclusieve Catering en Camp Catering aan zich verbonden, die zo duurzaam mogelijk werken. Alle drie zijn ze, vanuit een diepgewortelde motivatie, continu op zoek naar betaalbare groene oplossingen. Hutten Exclusieve Catering bijvoorbeeld stelt: ‘Vanaf 1 januari 2011 zijn alle producten bij Hutten Catering duurzaam, ambachtelijk en gezond en zonder E-nummers’.

Theaterfestival Boulevard hanteert sinds 2009 een goed functionerend statiegeldsysteem voor policarbonaat glazen. Er wordt zo weinig mogelijk gebruik gemaakt van disposables. Gebruiken we ze toch, dan zijn ze vrijwel altijd biologisch afbreekbaar. Backstage scheiden we het afval. De verschillende materialen, zoals die voor aankleding van de locaties en het festivalplein, worden ieder jaar opnieuw gebruikt. We stelden een vervoersplan op, we stimuleren bezoekers om de auto thuis te laten. NS voorziet onze bezoekers van OV-fietsen. En we zetten pendelbussen in.

 

ENERGIECONVENANT

We zijn een eindje op weg. Maar we zijn er nog lang niet. De komende jaren maken we nog meer werk van het verduurzamen van het festival. Theaterfestival Boulevard neemt deel aan het Bossche energieconvenant, een samenwerking binnen de Gemeente ‘s-Hertogenbosch. De deelnemers aan het energieconvenant willen elkaar inspireren en ondersteunen bij de omschakeling naar een duurzame energievoorziening. Inspireren om aan de slag te gaan. We willen meer duurzame energie opwekken en energiebesparing versnellen. Deelnemende bedrijven die al veel hebben gerealiseerd, geven hun ervaring door aan andere deelnemers. Deze leren daarvan, en gaan ook aan de slag met energiebesparing en duurzame energie. Energie heeft met veel meer te maken dan met alleen elektriciteit en verwarming. Daarom richten we ons op energie en duurzaamheid in de breedte: benutten van reststromen voor energieopwekking, benutten van restwarmte, werken aan gesloten kringlopen, en duurzaam verkeer en vervoer.

 

Doelgroep: Festivalgangers. Zowel kinderen als volwassenen, 10 t/m 50 jaar.

 

Link: http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/overtuigen-beinvloeden/attributietheorie.html

Handige link. Mensen overtuigen door ze affectitie te geven. Ze het gevoel geven dat iets leuk is, en dat ze het vooral goed doen

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: